کارشناسی و ارزیابی املاک جهت مهاجرت به کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند توسط کارشناس رسمی دادگستری عمران

کشور‌های مهاجر پذیر برای پذیرش متقاضیان خواهان دریافت اطلاعات و مدارک معتبری از دارایی های افراد هستند. تهیه این گزارشات بسیار تخصصی است و هر کشوری نیز نوع خاصی از اطلاعات را به اشکال خاصی برای بررسی نیاز دارد. بنابراین انجام این امور باید با توجه به کشور مقصد و اصول و استاندارد‌های آن صورت بگیرد، در غیر این صورت درخواست به هیچ وجه مورد پذیرش واقع نخواهد شد. کارشناس رسمی دادگستری عمران صلاحیت ارزیابی املاک و تهیه صورت حساب‌های مالی لازم جهت مهاجرت را برعهده دارد.
کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند از مهم ترین کشور‌های مهاجر پذیر هستند. البته کشور های دیگری چون سوئیس، فنلاند، آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد، دانمارک و هلند نیز جزء مهاجر پذیرترین کشور‌های جهان هستند که نیاز به ارزیابی املاک، جهت اخذ ویزا و اقامت دارند. اما در این یادداشت به بررسی شیوه‌های تنظیم ترازنامه مالی مهاجرت و ارزیابی املاک برای مهاجرت به چهار کشور اول توسط کارشناس دادگستری عمران خواهیم پرداخت.
استرالیا به دلیل شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مناسبی که دارد یکی از گزینه‌های مطلوب جهت مهاجرت به حساب می‌آید که سالانه بیش از 90 هزار نفر مهاجر می‌پذیرد. از آن جا که زبان این کشور هم انگلیسی است، مهاجران با سهولت بیشتری می‌توانند به آنجا مهاجرت کنند. برای مهاجرت به این کشور ویزاهای مختلفی می‌توان دریافت کرد. ویزای سرمایه گذاری و کار مهم ترین و سریع ترین راه‌های کسب مهاجرت به استرالیا به حساب می‌آیند. دریافت هر یک از این ویزاها شرایط خاصی دارد اما با توجه به امکاناتی که برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار، سکونت، رفاه  و تحصیل فرزندان مهاجران مهیا می‌کنند، بسیار مطلوب است.
برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری باید متقاضی حداقل 1.5 میلیون دلار سرمایه به این کشور منتقل کند. بنابراین برای درخواست مهاجرت باید راحت ترین نوع مهاجرت، زبان ترازنامه مالی، شیوه نگارش و مدارک و مستندات معتبر، گردش حساب مالی، میزان و ارزش املاک و توانایی‌های فرد را به طور مشخص و مستندی آماده کرد. ویزاهای سرمایه گذاری به صورت دائم، موقت، کارآفرینی و ویژه صادر می‌شود که هر یک تابع شرایط خاصی هستند که اصول مذکور را باید به دقت رعایت کنند. کارشناس رسمی عمران آماده ارائه خدمات فوق به صورت تضمینی می باشد.
بسیاری کانادا را به عنوان متفاوت ترین و آرام ترین کشور در قاره آمریکا برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. احتمالا بی دلیل نیست که بسیاری از اروپاییان نیز کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب کرده‌اند. وسعت کانادا، دولت بی حاشیه و فرهنگ مهاجر پذیر این کشور در کنار جاذبه های طبیعی آن مهم ترین علت مهاجرت به حساب می‌آید.

 این کشور از طریق سیستم EXPRESSENTRY اقدام به پذیرش مهاجرت می‌کند. کانادا ملاک‌های دقیقی برای پذیرش مهاجر در نظر گرفته است و شاید بتوان گفت، دقیق ترین کشور در پذیرش مهاجر است. به صورتی که برای هر متقاضی امتیاز خاصی در نظر می‌گیرد که امتیازدهی با توجه به پارامتر‌های خاصی انجام می‌شود. هر چه بتوان امتیاز بیشتری کسب کرد. امکان پذیرش بیشتر است.
در کانادا به دلیل استقرار یک حکومت پارلمانی فدرال، هر شهر به صورت مستقل میزان خاصی از مهاجر را می‌پذیرد. این شیوه مهاجر پذیری توسط کسانی انجام می‌شود که توانایی حمایت از خانواده و یا خویشاوندان خود را دارند و بهتر است آن را ویزای خویشاوندی بنامیم.
بنابراین ارسال صورت حساب مالی یا ترازنامه مالی مهاجرت و ارائه مستنداتی معتبر در مورد املاک ( مسکونی، تجاری، اداری، کشاورزی، باغی و...) اولین گام مهم برای مهاجرت به حساب می‌آید و در صورتی که از کارشناس عمران استفاده شود احتمال افزایش امتیاز و پذیرش بسیار زیاد خواهد بود.
با توجه به استانی که برای پذیرش انتخاب می‌شود، باید نوع گزارش و زبان گزارش نیز مشخص شود. زبان فرانسوی و انگلیسی، زبان‌های رسمی این کشور هستند. واحد پولی این کشور دلار کانادا است. هر چند ممکن است هنوز هم برخی از پنی استفاده کنند.
آمریکا سده هاست یکی از مهم ترین و جذاب ترین مقصد مهاجرت به حساب می‌آید. کشوری که سال هاست بهترین اقتصاد دنیا را از آن خود کرده، برای بسیار بهشت تحقق آرزوهاست. مهاجرت به آمریکا از طریق ویزاهای، سرمایه گذاری، درمان، کار، تحصیلی و دانشجویی و ازدواج ممکن است. البته ویزا‌های دیگری با توجه به شرایط افراد وجود دارد. برای مثال لاتاری یا گرین کارت یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین راه‌های مهاجرت است.
تهیه صورت حساب مالی برای دریافت اقامت در آمریکا تابع قواعد خاصی است. گزارشات باید به صورت دقیق و طبق استاندارد های آمریکا تنظیم شود، به گونه ای که مدارک نشان از اصالت و واقعیت آمار و ارقام ارائه شده باشد. گزارشات به زبان انگلیسی و املاک با دلار آمریکا معادل می‌شوند.
نیوزلند متفاوت ترین کشور دنیاست. شرایط جغرافیایی خاص و مختصات بی نظیر این کشور محیط زیست عجیبی را رقم زده است که هر انسانی را برای مهاجرت وسوسه می‌کند. این کشور از لحاظ اقتصادی نیز وضعیت بسیار مطلوبی دارد. مهاجرت از طریق اخذ ویزاهای گوناگون مانند ویزای کار، سرمایه، تحصیل، ازدواج و غیره امکان پذیر است.
برای دریافت هر یک از این ویزاها باید گزارشی از وضعیت مالی خود را به صورت مستند آماده کنید که نشان دهد شما توانایی لازم برای اداره امور زندگی خود در این کشور برخوردار هستید. تهیه گزارشات برای اقامت در نیوزلند با توجه به سیستم امتیاز دهی برای متقاضیان کمی متفاوت تر از سایر کشورهاست اما با این حال زبان انگلیسی یکی از اشتراکات چهار کشور به حساب می‌آید. واحد پول این کشور دلار زلاندنو است و ارزش دارایی ها بر طبق این واحد پولی محاسبه می‌گردد. زبان رسمی این کشور مائوری و انگلیسی است.
با توجه به اینکه هر کشور ویزاها و خدمات متفاوتی را ارائه می‌کنند و هر ویزا شرایط خاصی دارد و تهیه هر گزارش نیز با استانداردهای مشخصی باید انجام شود، متقاضیان می توانند جهت تسریع در روند امور مهاجرتی خود و تنظیم صورت حساب‌های مالی و همچنین ازیابی املاک، از کارشناس رسمی دادگستری عمران مشورت گیرند.